لباس مناسب برای خانم های درشت اندام

در چند ساله گذشته اصول شیک پوشی برای تمام سایز ها اهمیت زیادی پیدا کرده است و برند های معروف دنیا و طراحان لباس نیز توجه ویژه ای به طراحی و دوخت لباس در سایز بزرگ داشته اند، به طوری که لباس های متناسب با خانم هایی که اضافه وزن دارند، دوخته و تولید می شوند.
البته کم کردن این وزن اضافه به سلامتی و متناسب بودن اندام شما کمک می کند، اما تا زمانی که به اندام و وزن دلخواه خود نرسیده اید می توانید با رعایت چند نکته اصول شیک پوشی را رعایت کنید. پس لباس های گشاد و بی شکل خود را کنار بگذارید و خود را از شیک پوشی محروم نکنید.
لباس در اندامی متناسب، زیبایی را دو چندان میکند، اما افراد چاق با انتخاب طرح، رنگ و پارچه مناسب می توانند اندام خود را بهتر نمایش دهند. برای رعایت اصول شیک پوشی تا آخر این مقاله همراه باشید.

بلوز روشن نپوشید

زمانی که بالا تنه چاقی دارید، بهتر است از رنگ تیره برای بلوز خود استفاده کنید. همچنین شلوارمناسب با اندام شما هم شلوار های گشاد یا دامن های سایز بزرگ است. استفاده از دستمال گردن با طرح ساده نیز می تواند به زیبایی استایل شما کمک کند.

لباس گشاد ممنوع

اهمیتی ندارد که سایز شما چند است، در هر اندام و سایزی هستید اصرار نداشته باشید با لباس گشاد اندام تان بپوشانید. این باور که پوشیدن لباس های گشاد شما را لاغرتر نشان می دهد درست نیست، حتی ممکن است اطرافیان فکر کنند که شما چاق تر هستید. هنگام انتخاب لباس بهتر است لباس خوش دوختی پیدا کنید که با برش های متفاوت، خطای دید ایجاد کند و اندام شما را لاغرتر نشان دهد. این کار باعث افزایش اعتماد به نفس شما می شود.
لباس هایی که به طور بد شکلی از تن شما آویزان هستند و سایز بزرگتر از شما دارند، شما را از آنچه هستید چاق تر نشان می دهد. در مقابل، لباس هایی که برآمدگی و انحنای بدنتان را نشان دهند مناسب تر هستند.

از پیراهن کمر داراستفاده کنید

پیراهن کمر دار می تواند بالا تنه و کمر شما را به درستی تنظیم کند، انحنا و برآمدگی اندام شما به شکل بهتری جلوه می کند و می تواند به بهتر دیده شدن اندام تان کمک کند. دقت داشته باشید که این لباس ها نباید خیلی تنگ یا گشاد باشد.
پارچه هایی که جنس لطیف تری دارند می توانند در لاغر نشان دادن بالا تنه به شما کمک کنند. در عین حال پارچه هایی که سفت هستند خطوط غیر طبیعی ایجاد کرده و اندامتان را نامتناسب نشان می دهند. لباس های با یقه هفت نیز تاثیر مشابهی برای خانم هایی با بدن درشت دارند.

کفش بند دار مناسب شما نیست

بند های نازک و پهن روی مچ پا، ساق پاهایتان را بزرگ تر از آنچه که هست نشان می دهد . در عوض می توانید پاشنه های سه گوش و توپر را در استایل خود جایگزین کنید که ضخامت کف پا شما را متناسب و متعادل می کند. همچنین نسبت به پاشنه های معمولی تکیه گاه بهتری داشته و تعادل بیشتری را هنگام راه رفتن تجربه خواهید کرد.

از لباس رنگارنگ استفاده نکنید

از لباس هایی با رنگ های نزدیک به هم استفاده کنید. استفاده از رنگ های متضاد در بلوز و شلوار، سایز شما را بزرگتر از سایز اصلی تان نشان می دهد و اندازه شکم و پهلو هایتان را چاق تر می کند.

شلوار های خمره ای ممنوع

شلوار هایی که قسمت ران گشاد تری نسبت به ساق دارند، ران شما را پهن تر و چاق تر از آنچه که هست نشان می دهند. در مقابل از شلوار های راسته استفاده کنید تا لاغرتر دیده شوید.

بادگیر و کاپشن های پفکی نپوشید

از لباس هایی که جلیقه بادگیر یا یک لایه اضافی دارند استفاده نکنید. درعین حال دقت کنید سایز دور گردن لباس رسمی ای که انتخاب می کنید، اندازه گردن یا حداکثر کمی بزرگ تر باشد.
هنگام خرید لباس، سعی کنید که بلوزهای بزرگ را با بافت های درشت انتخاب کنید و از پوشیدن جلیقه های ایستاده پرهیز کنید.

گل ریز و درشت نپوشید

اگر بالا تنه درشتی دارید، بهتر است از انتخاب لباس هایی که پارچه نازکی دارند یا طرح های درشت یا حتی گل ریز دارند، پرهیز کنید که فقط باعث نامناسب دیده شدن هیکل شما می شوند.
به صورت کلی شما نباید از لباس های کشی و جذب استفاده کنید و می توانید با پوشیدن دامن های که رنگ تیره دارند شکم خود را به داخل جمع کنید.
همچنین باید ژاکت هایی که بلند هستند را بپوشید که روی شکم شما را می پوشانند تا در کل اندام شما را باریک ترنشان دهد.

شلوار پارچه ای آخرین گزینه شماست

تا جای ممکن شلوار پارچه ای را از کمد خود حذف کنید و در عوض شلوارهای جین را جایگذین کنید. مخصوصا جین هایی که  رنگ تیره دارند گزینه مناسب تری هستند. به عنوان مثال رنگ سرمه ای جزو رنگ هایی است که سایز شما را کوچک تر نشان می دهد و کاملا مناسب افراد چاق است. با اضافه کردن این آیتم به استایل خود خوش پوشی خود را دو چندان می کنید.

کیف های کوچک را کنار بگذارید

کیف های با اندازه کوچک که مجلسی هستند می تواند جذاب و چشمگیر باشد، اما کیف هایی که با سایز شما هم خوانی ندارند شما را دشت تر نشان می دهند.

لباس با بالاتنه شلوغ ممنوع

اگر نسبتا بالاتنه تان درشت تر است، لباس هایی با طرح ساده انتخاب کنید. طرح هاس درشت و تزئینی بالا تنه تان را از آنچه که هست بزرگ تر نشان می دهند.

گردنبندهای بلند اولین انتخاب شما باشد

گردنبند بلند و روشن، بیشتر جلب توجه میکند وبا این ترفنتد یک خط عمودی روی اندام شما ترسیم می شود که توجه اطرافیان را به خود جلب می کند. خط های عمودی در استایل، خطای دید ایجاد کرده و به لاغر تر دیده شدن کمک می کند.
استفاده از اکسسوری های بلند مثل گوشواره های بلند نیز صورت شما را کشیده تر نشان می دهد.

دامن کلوش مناسب شما نیست

اگر پایین تنه چاقی دارید از دامن هایی که یک برش خورده اند استفاده نکنید.
پوشیدن شلوارهای جذب و تنگ با کفش های تخت یا دامن هایی که تا سر زانوی شما می رسند و مدل آن ها کلوش است، اصلا مناسب شما نیست.

نظر (0)

نظر ثبت نشده است