باید ها و نباید های شیک پوشی

 چطور شیک پوش باشیم؟

 

این عقیده که شیک بودن فقط با پوشیدن لباس های گران قیمت امکان پذیراست اشتباه است. با اینکه پوشیدن لباس های گران قیمت در ظاهر شما تاثیر گذار است. اما راز  شیک پوشی فقط در این مورد نیست. نکات زیادی وجود دارد که باعث می شود شما جذاب، زیبا و تاثیر گذار به نظر برسید. نکات زیادی  وجود دارد که  با رعایت کردن آن ها می توانید استایل تان را ارتقا دهید.

 

متناسب با اندامتان لباس بپوشید

پوشیدن لباس متناسب با سایز و شکل اندامتان اهمیت زیادی در شیک پوش دیده شدن شما دارد. بهتر است که شکل اندام خود را به خوبی بشناسید. برخی خانم ها اندام گلابی شکل و برخی دیگر اندام سیب شکل دارند، که هر کدام باید توجه داشته باشند که با انتخاب لباس ها اندام خود را متعادل تر نشان دهند. لباس مناسب خانم های قد کوتاه باید آن ها را کشیده تر نشان دهد.

حفظ تناسب اندام

خانم های شیک پوش می دانند که تناسب اندام از مهم ترین اصول  شیک پوشی است، آن ها به خوبی می دانند اگر اندامشان متناسب نباشد پوشیدن لباس های برند و گران قیمت هم تاثیر چندانی در زیبایی آن ها نخواهد داشت.

لباس های ساده انتخاب کنید

شاید پوشش سلبریتی ها را دیده باشید که لباس ها ی خود را از بین پارچه های ساده  انتخاب می کنند.  رعایت همین نکته می تواند استایل تان را ارتقا دهد چرا که لباس های ساده همیشه مد هستند.

 

دنباله رو مد نباشید

خانم هایی که سبک و استایل خاص خود را دارند، هر لباسی که مد می شود را نمی پوشند. طراحی های عجیب را انتخاب نمی کنند چرا که می دانند این دسته از لباس ها ظاهر آن ها را اغراق آمیز و سطحی نشان می دهد. اگر به دنبال کردن مد روز علاقه دارید لباس هایی را انتخاب کنید که مناسب اندام شما باشد.

 

 

به رنگ لباس توجه کنید

در خرید لباس هایتان به رنگ آن توجه داشته باشید بعضی از رنگ ها مناسب پوست شما نیستند. انتخاب درست در رنگ لباس تاثیر زیادی در استایل شما دارد.

 

انتخاب سایز مناسب

یکی از مهم ترین فاکتور های انتخاب لباس سایز آن است. توجه داشته باشید لباسی را انتخاب کنید که  در آن احساس راحتی و اعتماد به نفس داشته باشید. از پوشیدن لباس های خیلی گشاد  که شما را شلخته نشان می دهد خوداری کنید.

 

توجه به موقعیت مکانی

خانم‌های شیک پوش هنگام لباس پوشیدن به موقعیت توجه می‌کنند و مطابق موقعیت لباس می‌پوشند مثلا هیچگاه در موقعیت‌های رسمی لباس‌های غیر رسمی نمی‌پوشند.

 

با انتخاب درست اعتماد به  نفستان را بیشتر کنید

خانم‌های شیک پوش همیشه لباس‌هایی می‌پوشند که از آن راضی هستند زیرا اگر از لباس‌هایی که پوشیده‌اند راضی نباشند، احساس ناآرامی و بی‌قراری می‌کنند. ضعف ظاهری فکر آن‌ها را مشغول می‌کند و اعتماد به نفس آن‌ها را پایین می‌آورد پس حتما باید سعی کنید لباسی بپوشید که از آن لذت ببرید.

 

توجه خانم ها به نحوه ست کردن رنگ ها

خانم های شیک پوش رنگ مناسب پوست خود را می دانند و به خوبی می دانند که چطور رنگ ها را با هم ترکیب و ست کنند. توجه به این که رنگ ها کنار هم هارمونی داشته باشند یا اینکه مکمل هم باشند نشان می دهد که استایل خود را با سلیقه و دقیق انتخاب می کنید.

ست کردن رنگ لباس

هارمونی با اکسسوری‌ها ایجاد کنید

اکسسوری زنانه هم اهمیت بسیار بالایی در شیک پوشی دارد. استفاده از اکسسوری‌ها هم اصول و قواعد خود را دارد. می‌توانید رنگ تل، گل سر، گوشواره، عینک و دیگر زیورآلات را با یکی از رنگ‌های زمینه‌ای لباس‌های خود ست کنید. در استفاده از اکسسوری‌ها و زیورآلات زیاده‌روی نکنید تا زیبایی اکسسوری‌ها به چشم بیاید و در عین حال، شلوغی ظاهری ایجاد نکند.

نکته دیگر که در استفاده از طلا و جواهرات اهمیت دارد، این است که جواهرات طلایی و نقره‌ای نباید همزمان با یکدیگر استفاده شوند.

شومیز سفید ساده

اگر هنگام خرید لباس های خود را از بین آیتم های پرکاربرد انتخاب می کنید، همیشه به یاد داشته باشید انتخاب یک شومیز سفید ساده یکی از بهترین گزینه ها می باشد. یک شومیز ساده سفید به راحتی با یک شلوار جین ترکیب خوبی ایجاد می کند یا همراه یک دامن ساده استایل شما را خاص و شیک می کند.  اگر تیپ شما از رنگ‌های خنثی مثل سرمه‌ای، مشکی، شتری یا خاکستری لبریز است، به سادگی می‌توانید به این رنگ‌ها کمی انرژی بدهید. کافی است کیف و کفش خودتان را از رنگ‌های روشن و تند مثل قرمز انتخاب کنید.

 

نکاتی که رعایت نکردنشان  استایلتان را خراب می کند

استایل مجلسی

لباس های مجلسی نیازمند رعایت ظرافت و سلیقه زیادی هستند. و با کوچک ترین اشتباه ممکن است استایل زیبا و گران قیمت خود را خراب کنید.

 

انتخاب لباس های دم دستی

برای همه خانم ها پیش آمده که عجله ای و با  استایلی که با به میل شان نیست به سوپر مارکت و پمپ بنزین یا جا های دیگر بروند. موقعیتی که فرصت آرایش کردن یا انتخاب زیورآلات مناسب را ندارند و نمی دانند تا رسیدن به مقصدشان با چه کسانی رو به رو می شوند. راه حل این مسئله این است که یک ست دم دستی برای خود آماده کنید که در کمترین زمان بتوانید به بهترین شکل آماده شوید.

ناخن‌های مانیکور نشده

یکی از اولین اصول دنیای مد و فشن، مانیکور ناخن‌هاست. اگر احساس می‌کنید ناخن‌های شما خیلی برای نمایش مناسب نیستند، آن‌ها را در معرض نمایش نگذارید!

استفاده زیاد از جواهرات

اگر لباس مجلسی زیبایی را در نظر دارید، استفاده بیش از حد از جواهرات، یکی از اشتباهات بزرگ شما است. زیرا خود لباس به تنهایی می‌تواند بار خاص بودن را به دوش بکشد. در ضمن، استفاده بیش از حد از جواهر را نمی‌توان امتیاز مثبتی دانست، زیرا می‌تواند استایل شما را کاملا به هم بریزد.

زیورالات

لباس های گشاد

امروزه پوشیدن لباس های گشاد مثل ژاکت های بافتنی، بلوز و دیگر لباس ها یکی از مد های پر طرفدار است. اما پوشیدن این لباس ها هم راه و روش درست خود را دارد. از پوشیدن لباس هایی که بدن شما را بدون فرم و حالت نشان  می دهند خوداری کنید.

پوشیدن شلوارهایی که مناسب فرم شما نیستند

هیچ چیزی بدتر از این نیست که یک شلوار تنگ در بدن شما گشاد جلوه کند. پوشیدن چنین شلوارهایی نه تنها شما را شلخته و ژولیده نشان می‌دهد، بلکه شما را در انتخاب استایل مناسب کاملا ناتوان جلوه می‌دهد.

 

نظر (0)

نظر ثبت نشده است