لباس های زمستانی

 

انواع کت و کاپشن زمستانی

با تغییر فصل و سردتر شدن هوا، لباس های گرم در کمد لباس های ما جا باز کرده اند. با پوشیدن این لباس ها لازم است از سرمای فصل زمستانی از خود محافظت کنیم. لباس های زمستانی انواع مختلفی دارند که هر کدام برای زمان و مکان به خصوصی مناسب هستند. بعضی از آن ها کمتر گرم هستند و بعضی از آن ها فقط برای روزهای سرد سال  مناسب هستند. انواع پالتو، کت های طرحدار، کاپشن و بافت ها با ضخامت های متفاوت جزو لباس های زمستانی به حساب  می آیند که هر کدام از این پالتو ها و کاپشن ها انواع مختلفی دارند. در این مطلب با رایج ترین آیتم های زمستانی آشنا می شوید.

پالتو

در ایران انواع مختلف کت و لباس  زمستانی به نام پالتو شناخته می شوند. اما باید بدانید پالتو انواع زیادی دارد که بسته به الگو دوخت  و خیاطی، کوتاهی و بلندی و جنس و پارچه آن نام های متفاوتی دارند.

پارچه های پالتویی موازی با پیشرفت تکنولوژی،دارای انواع گوناگونی هستند که شناخت انواع پارچه از نظر جنس و طرح مهم ترین فاکتوری است که انواع مختلف پالتو را از هم تفکیک می کنند.

پارکا

به مدلی از کاپشن که طول بلند تری دارد پارکا گفته می شود. در زمان قدیم از پارکا ها فقط برای مناطق خیلی سرد و یخبندان های زمستانی استفاده میشد. با پیشرفت صنعت مد و پر طرفدار شدن آیتم های زمستانی آن را به عنوان یکی از گزینه های روزمره مورد استفاده قرار دادند. در دوخت این مدل از پارچه های بسیار گرم استفاده می کردند، اما حال تفاوت آن ها با کاپشن در بلند تر بودن آن است. در اکثر مدل های آن  خز دور کلاه یا لبه به کار می رود. این مدل بعد از مدتی چنان محبوب شد که بیشتر مردم آن را به عنوان یکی از مدل های اصلی کاپشن می شناسند.

 

بارانی

ترانچ کت که اکثر مردم آن را به اسم پالتو بارانی می شناسند از مدل لباس های نظامی افسران در جنگ جهانی اول بوده که نام این مدل از کلمه ترنچ به معنی سنگر است. پس از دوره جنگ جهانی این پالتو به یک مد ماندگار تبدیل شد. این مدل را از پارچه های ضد آب، محکم و مقاوم مانند گاباردین یا چرم می دوزند.  بلندی آن معمولا از بالای زانو تا روی مچ متغییر است. این مدل عموما از یقه های بزرگ، دکمه های زیاد و یک کمربند از جنس پارچه پالتو ساخته شده. بعضی از این ترانچ کت ها در قسمت آستین داری بند هستند که در اصل برای جلوگیری از ورود آب به آستین در حین استفاده از دوربین ها شکاری می باشد. 


دنبال یک لباس مناسب برای زیر کاپشن و پالتو خودتون هستید وارد این صفحه بشید:

کاپشن

 پافر ها که در ابتدا برخی آن را جلیقه های لحاف هم می گفتند، دارای طرحی طبقه طبقه هستند. دوخت هایی که میانه این کاپشن ها به کار رفته ساختاری پفکی به آن داده است. این مدل کاپشن پر از عایق و الیاف مصنوعی است که هر دو آن ها گرمای زیادی تولید می کنند.از مزایای این مدل گرم و سبک بودن آن است که در مقایسه با کاپشن های پشمی یا چرمی وزن کمتری دارند. این مدل را می توان به راحتی فشرد تا در هر ساک یا چمدانی جا بگیرد و مناسب سفر به ماطق سردسیر شود.

 

ژاکت های پشمی

 ژاکت های پشمی از پارچه پشم مصنوعی پلی استر که شبیه به پشم گوسفند است دوخته می شود. الیاف پشمی  80 درصد هوا را درون خود نگه می دارند و به همین دلیل باعث گرم شدن بدن می شوند. در زمان قدیم به دلیل شیک بون این پارچه ها فقط بزرگان از آن استفاده می کردند، اما به مرور بسیار محبوب شد و مورد استفاده عام مردم قرار گرفت. لباس های پشمی دامنه وسیعی دارند که بعضی از آن ها از پشم های گران قیمت مانند پوست خرگوش و موهر تهیه می شوند. از معایب این نوع ژاکت این است که توانایی مقابله با آب و باد را ندارد.

 

هودی 

شاید به نظر عجیب بیاید اما قرن هاست که هودی یکی از لباس های رایج است. این کلمه از ریشه کلمه هودی که به معنی کلاه امروزی است گرفته شده. عمده کشیش ها و راهبان، تونیک یا ردای بلند و کلاه داری را استفاده می کردند که طراحی هودی های امروزی از آن است.

هودی شبیه به سویشرت و ژاکت است، با تفاوت اینکه کلاه دارد. جنس این هودی ها از نخ و پنبه و بعضی از پشم است. محبوبیت این نوع لباس هر روز بیشتر شده و روز به روز آن را در شکل و جنس های متفاوت تولید و عرضه بازار می کنند.

هودی به صورت جلو بسته، زیپ دار و دکمه دار است و ویژگی اصلی آن کلاه می باشد که آن را از دیگر آیتم های پائیزی جدا می کند.

  

کت چرم

جکت یا کاپشن های موتور سواری، کاپشن های با جنس چرم هستند که در چند سال اخیر در دنیای مد و پوشاک طرفدار بسیاری پیدا کرده است. این کت بیشتر از گرمایش در فشن کاربرد دارد و با جین های مختلف  و دامن و پیراهن به خوبی ست می شود.

کت چرم

ژاکت های کاردیگان

این نوع ژاکت شبیه به مانتو روی لباس پوشیده می شود که بیشتر از اینکه جنبه گرمایی داشته باشد به روز و فشن است. معمولا از پارچه هی پشمی لطیف تهیه می شود که به تیپ و استایل شما زیبایی می دهد.  

کت  جین

کت جین سال هاست که یکی از آیتم های مد روز و پر طرفدار به حساب می آید. امروزه جین ها در شکل ها و رنگ های مختلف مانند آبی روشن، آبی تیره و زغالی هستند که گزینه های زیادی را برای انتخاب در اختیار شما قرار می دهد. این پارچه زیبا و اسپرت است و مورد استفاده مرد و زن است که مناسب استایل و تیپ روزانه شما می باشد. یکی از نقاط قوت این پارچه و کت این است که به راحتی با هر لباسی هماهنگ می شود، شاید یکی از دلایل محبوب بودن انواع جین همین هماهنگی و هارمونی باشد. کت های جین  را می توان به راحتی با لباس های راحت و ساده روزانه ست کرد.

 

 کت جین

 

.

نظر (0)

نظر ثبت نشده است