ست کردن کت زنانه در پاییز و زمستان (بخش اول)

گرایش به استفاده از استایل های فراجنسیتی هر روز در حال افزایش است. این موضوع شامل استفاده خانم ها از لباس های مد مردانه و مخصوصا کت ها می شود. امروزه دیگر کت ها مختص آقایان نبوده و خانم ها نیز در موقعیت های زیادی از جلسات اداری و رسمی تا مهمانی ها و مجالس جشن یا عزاداری از این انواع کت ها استفاده می کنند. با ورود به فصل های سرد سال و رونمایی از ترند های جدید کت زنانه، قصد کردیم تا در این مقاله شما را با تاریخچه کت و شلوار زنانه، انواع و اصول ست کردن آن ها آشنا کنیم.

تاریخچه ی پوشش کت و شلوار برای زنان

زنان برای اولین بار در سال ۱۸۷۰ با کت و شلوار مردانه ظاهر شدند. این موضوع با درخشش بازیگری به نام "سارا برنهارت" در عموم آغاز شد. این اتفاق در دوران خود جنجال های بسیاری را به پا کرد و از نظر بسیاری افراد و منتقدان صنعت مد حرکتی ناشایست بود. اما همین موضوع باعث آغاز موج استایل های فراجنسیتی شد. سارا برنهارت در سال ۱۸۹۹ نیز در نقش هملت ایفای نقش کرد.

اولین زن کت و شلوار پوش تاریخ مد و لباس

ایو سن لوران در سال۱۹۶۶ با خلق آیکون Le smoking tuxedo تاکسیدوهای زنانه طراحی کرد. این ظراحی بسیار پیش رو تر از زمان خود بود، زیرا حتی امروزه بسیاری از رستوران ها و هتل ها اجازه ورود خانم ها با این پوشش را نمی دهند. در دهه ۷۰ شاهد رشد مصرف لباس های فرا‌جنسیتی در فرهنگ جوانان بودیم که با اصلاحات آموزشی، به دختران اجازه پوشیدن شلوار در مدارس دولتی داده شد.

پذیرش کت و شلوار به عنوان پوشش اجتماعی

با بیشتر شدن حضور زنان در فعالیت های اجتماعی و سیاسی، در بازه زمانی بین دهه‌ی ۱۹۸۰ تا ۱۹۹۰ میلادی، کت و شلوار زنانه به عنوان یک پوشش متعارف برای خانم ها پذیرفته شد. شانه های تیز و لبه دار مربعی، باعث نمایش قدرت زنان و برابری آن ها بود. در دهه ۸۰ شاهد حرکت صنعت مد به سمت مبالغه و استفاده از لباس هایی با اندازه های بزرگ و اغراق در اندازه شانه ها بودیم. این شانه های پهن و اغراق آمیز، نشان دهنده هویت زنان و در محیط های کاری و رسمی به شمار می رفت. با استفاده از پارچه های براق، منجوق دوزی، جواهرات بزرگ و یا آستین های بالا زده (جهت نشان دادن پارچه ساتن آستر و ایجاد کنتراست با نوع پارچه‌ی اصلی) سعی بر آن داشتند تا کت و شلوار های زنانه را از قالب مردانه آن دور کنند. در همین دهه تعداد زنانی که با کت و شلوار در محیط های کاری ظاهر می شوند ۵۰ درصد افزایش یافت. . اثر آیکونیکی که کت و شلوار به عنوان لباسی برای بیان قدرت در میان زنان داشت، از کالکشن جورجیو آرمانی با طراحی کت و شلوار برای زنان از شانه های آندروژینی به صورت بزرگ و مربعی ظاهر جدیدی برای زنان خلق شد.

ترند انواع کت های پاییز و زمستان ۲۰۲۱-۲۰۲۲

کت های اور سایزی که از ترند سال پیش باقی مانده اند، به همراه ترند های امسال کت در فصل پیش رو، به ظاهر شما زیبایی و رنگ دیگری می دهد. این کت ها از دهه ۸۰ میلادی با ‏سیلوئت بزرگ و مربعی و مردانه، توجه بسیاری از علاقه مندان به این سبک را جلب کرد. ترند کت های کوتاه تا خط باسن، امسال نیز وجود دارند. در کنار آن، کت های بلند به همراه کت های کوتاه در زیر آن ها و حتی بدون کت های کوتاه، بخشی از ترند امسال می باشند. کراپ کت‌ها یا کت‌های بسیار کوتاه تا خط کمر هم امسال جزو ترند ها می باشند. همچنین کت های چرمی، جین و خز نیز بخشی از ترند کت های زنانه امسال را تشکیل می دهند.

کت‌های بلند

اورکت ها یا کت های بلند به همراه یک دامن میدی در کنار کراپ تاپ ها، شومیزهای دکمه‌دار وتاپ‌هایی ازجنس ساتن ابریشم، ست زیبایی را برای شما می سازد. این کت های بلند را می توانید به همراه یک کت کوتاه در زیر آن و شلوار با پارچه‌های مشابه یا غیر مشابه از نظر رنگ و پترن پارچه، ست کنید. شلوار مناسب برای این سبک استایل، شلوار راسته یا شلوار گاچو می باشد. برای قسمت زیر کت ها نیز می توانید از پیراهن های مردانه راه راه یا ساده نخی، بلوز های یقه دار، یقه اسکی و یا پلیور استفاده کنید.

کت و شلوار

کت و شلواز زنانه فیت و اورسایز مانند قبل از استایل های محبوب و مد روز باقی مانده و می توانید با خیال راحت امسال هم از این سبک لباس ها برای انواع مناسبت ها استفاده کنید. ست کت و شلوار با رنگ مونوکروم مشکی و سورمه ای و قهوه ای نیز از لباس های بسیار محبوب و جذاب در فصل پاییز هستند.

کراپ کت‌ها

کراپ کت ها، کت های فانتزی ای هستند که الهام گرفته شده از کت های مردانه دهه ۷۰ میلادی هستند. این کت ها را می توانید با شلوار های فلیر، دم پا گشاد، شلوار های اورسایز پلازو با فاق بلند، جهت جبران کوتاهی بالاتنه، امسال بپوشید. این کت و شلوار به تنهایی یا بلوزهای دکمه‌دار بافت و پیراهن مردانه استفاده می‌شود.

امروزه دیگرمرز خاصی میان لباس های مجلسی، رسمی و لباس های مربوط به محیط کار وجود ندارد. اما گذشته کت و شلوار یا بلیزر ها تنها با چند رنگ خاص تولید می شدند. این روز ها دیگر محدودیتی برای دالت رنگی این سبک لباس وجود نداشته و با کمی تغییر میتوانید این لباس ها را برای مجالس مختلف، از مجالس مهمانی با جلسات رسمی استفاده کنید.


سایت پاپیون به عنوان یکی از عرضه کننده های انواع لباس های زنانه به صورت عمده و در سراسر کشور می باشد که باکیفیت ترین محصولات پوشاک سایز بزرگ زنانه را با مناسب ترین قیمت می توانیداز این فروشگاه خریداری نمایید. برای ارتباط با ما می توانید از طریق شماره تماس 09214145390 و یا واتس اپ اقدام نمایید.

نظر (0)

نظر ثبت نشده است